Were Di Roemenië i.s.m. Jacob's Well

Roemeniëreis nieuwe stijl - zondag rustdag

Zondag 8 juli

Hallo, vandaag onze tweede blogpost! We hebben een rustig dagje achter de rug, want zondag rustdag natuurlijk. De meeste Roemenen zijn hier geloviger dan wij in Nederland gewend zijn, wat dus inhoudt dat er op zondag niks gedaan wordt. Wel kon je ’s ochtends het kerkgezang goed horen in de kamer en op straat.

We zijn de dag begonnen met een lekker ontbijtje. Zoals iedere morgen doen de mensen van het pension iets speciaals bij het ontbijt, vandaag kregen we eieren. Na het ontbijt gingen we gelijk door naar de supermarkt, om nog meer water te halen. Het idee om te zwemmen verwaterde (hehe grappig) vanwege het weer, dus gingen we spelletjes spelen. Toepen, Codenames en Black stories passeerden de revue. Toen gingen we op zoek naar een plek om te lunchen. Maar het is en blijft Siret en na een leuke wandeling door het dorp, kwamen we uiteindelijk weer terecht bij het pension voor onze lunch. Ook tijdens de lunch waren de spelletjes nog niet voorbij. We speelden ‘Raad het voorwerp’.

Na de lunch, rond een uur of drie, besloten we naar de grens van Oekraïne te lopen. Dit was een wandeling van ongeveer 3 kilometer heen en dus ook weer 3 kilometer terug. Halverwege onze wandeling moesten we terugrennen naar een oud tankstation waar we net langs waren gekomen, omdat het toch vrij hard begon te regenen. Eline voerde hier nog een mooie regendans uit. Eenmaal bij de grens aangekomen bleek het niet heel bijzonder en gingen we vrij snel weer terug, maar we hebben toch een blik op Oekraïne mogen werpen. We speelden hier nog een vurig potje ‘Bang! The Dice Game’, om vervolgens te gaan eten. En raad eens waar? Black Cat natuurlijk. Het was zondag en druk, dus deze keer duurde het nog langer dan de afgelopen dagen. Ties, Maud en Eline moesten zelfs 1,5 uur wachten op hun eten. Maar dan heb je ook wat hè. Morgen meer…!