Were Di Roemenië i.s.m. Jacob's Well

Dinsdag: op kamp

Vandaag zijn we in de vroege ochtend vertrokken vanuit Constanta naar het kamp. Voor sommigen net iets te vroeg, want Loys en Benthe lagen nog heerlijk te tukken toen Stefan onsom 7 uurkwam oppikken, om ons naar Casa sami te begeleiden.

Na wat gehaast, vertrokken we richting Casa Sami waar we onthaald werden door die kinderen die door het dolle heen waren, omdat ze op kamp mochten. We begonnen met zingen voor een jarige waardoor de sfeer in de bus er goed in zat. In de bus gingen we verspreid zitten waardoor alle kinderen veel aandacht konden krijgen. Veel meisjes zochten aandacht en dan vooral van Benthe om met haar haar te spelen. Ook Janneke was in trek die vooral gebruikt werd als gigantische knuffel. Dit is iets wat ons opviel: de hoeveelheid knuffels die ze geven. In de bus werd gezongen, gekaart en vooral veel gelachen. Met handen en voeten en een paar woordjes communiceerden we met de kinderen die zo hun verhaaltjes vertelden. Na een lange busrit van ongeveer zes uur kwamen we aan op het kamp. De busrit was goed verlopen op een a twee kinderen die misselijk waren geworden na, doordat zij eigenlijk geen of weinig ervaring hebben met busritten of auto's. Toen we op het kamp aankwamen, gingen die kids meteen spelen. Pingpong, voetbal en trampoline. Terwijl wij onze slaapplek opzochten, net iets buiten het kamp. We sliepen in een soort skihut, met deurknoppen in plaats van deurklinken. Nadat we de kamers verdeeld hadden, liepen we naar een plaatselijke supermarkt waarin we het nodige kochten om te consumeren. Daarna vertrokken we weer richting het kamp waar de kinderen ons al stonden op te wachten. Na een half uurtje spelen gingen we met z'n allen naar binnen waar we een goede maaltijd kregen: kip met risotto met tiramisu toe.
Na het eten was er een partijtje voetbal waar iedereen fanatiek aan meedeed. Toen het donker werd, gingen die kinderen naar bed, terwijl wij terugliepen naar ons slaapterrein. In de avond hebben nog een paar leuke spelletjes gespeeld en daarna op tijd naar bed om weer fit te zijn voor morgen.