Were Di Roemenië i.s.m. Jacob's Well

Superdeurklink

Vandaag hadden we een dagje voor onszelf. Toch wel fijn na zo'n intensief kamp!
Na een beetje uitgeslapen te hebben, zijn we naar een bakkertje in de buurt gelopen om wat brood en beleg te halen. Natuurlijk was de geliefde sopkaas ook van de partij. Op het trapje voor het hotel hebben we heerlijk ontbeten en een globale invulling van de dag gemaakt.
In een stampvolle maxitaxi zijn we toen naar Mamaia gereden en daar zijn we op het strand gaan liggen. Hier hebben we gevolleybald, spelletjes gedaan, gelezen en natuurlijk lekker gebakken in de zon. Toen het tijd was voor de lunch, zijn we naar een 'shaorma' tentje gegaan en hebben we daar een lekker broodje shaorma/kebab gegeten.
Iedereen was weer voldaan en dus was het tijd om naar het Aqua Magic waterpark te gaan. Super mooi, Super groot, ... Lalala ...De bar aan een van de zwembaden viel een van ons op en daar hebben we dan ook meteen gebruik van gemaakt! Ik vond het wel een beetje eng om met geld het water in te lopen, maar de Roemeense lei blijkt volledig waterproof te zijn. Daar kwam ik achter toen Ruud het geld spontaan in het water legde, nadat ik zo ontzettend mijn best had gedaan het geld droog aan de bar te krijgen...
Het was een heerlijke plek om te zitten: in het water met een drankje aan de bar en de zon die volop schijnt. Toen was het tijd om de veelbelovende halfpipe uit te testen. Met een band kon je alleen of met iemand anders met hoge snelheid hier vanaf glijden en dat was zeker wel gaaf! Er waren nog een aantal andere glijbanen, waar we vrijwel allemaal vanaf zijn gegaan. Ook hebben we heerlijk in een band gedobberd in de 'lazy river'. De naam zegt eigenlijk al genoeg, het was heerlijk! Als afsluiter hebben we nog een drankje aan de zwembadbar gedaan en daarna hebben we ons weer omgekleed.
Ondertussen was het alweer 19:00 uur en hadden we wel trek gekregen. We zijn weer gaan eten bij ons favoriete restaurantje: Mamaia Grill House. De heerlijke zelfgemaakte limonade was weer erg populair en met een grote pizza erbij was het al helemaal feest.
Na het eten hebben we de maxitaxi terug naar ons hotel gepakt en zijn we nog even naar het strand geweest om de dag af te sluiten. Het was een superdag en we zijn weer helemaal klaar voor de rest van de week!