Were Di Roemenië i.s.m. Jacob's Well

Casa Sami

Vandaag gingen we voor het eerst naar Casa Sami, een bijzondere en spannende dag dus. Na het ontbijt gingen we onze koffers halen, want we zijn vandaag gewisseld van hotel. Het hotel ziet er erg netjes en goed uit. Ondanks dat Zorro, Jan en Bos de koffers naar het hotel gebracht hadden en de rest direct naar Casa Sami ging waren Zorro, Jan en Bos nog sneller. In Casa Sami werden we ontvangen door Ellen, die net op tijd het spandoek nog op had gehangen. Daarna hebben we ons voorgesteld aan de oudere kinderen en het personeel. Een van de ouderen stelde zich aan Meike, Lotte en Bas voor als George Bush. Alleen Bas had het door. Daardoor was de oudere jongen meteen helemaal blij. Ellen heeft ons rondgeleid door Casa Sami, het is erg slim ingericht. We hebben ook de badkamers gezien die gerenoveerd moeten worden. Hier gaat een deel van het ingezamelde geld naartoe. De ouderen gingen eten en daarna mochten wij eten, het eten was ontzettend lekker. De kleinere kinderen kwamen binnen, de kinderen waren zo vrolijk en actief. We hebben veel spelletjes gedaan zoals klapspelletjes en de stoelendans. Al het haar van de meiden was ook een stuk speelgoed, aan het eind van de dag had iedereen 'de mooiste' creaties.

Rond 4 uur gingen de kinderen weg, wij gingen iets later ook weg. Nadat we ons even opgefrist hadden in het hotel gingen we naar het strand en naar het restaurant. In het restaurant waren allemaal schommelbanken, het waaide wel erg hard op het dakterras. We wilde wel per se op het dakterras zitten omdat Alina, het rozenmeisje, daar kwam. Jan, Ruud, Zorro en Bos durfden de VleesBULT aan. Ze kregen hem zelfs helemaal op, behalve de gezonde paprika. Alina was twee keer langsgekomen met haar rozen. Omdat het geld van de rozen alleen maar naar haar vader gaat, hebben we haar een Mars gegeven, zodat het echt iets voor haar was.

Na het eten liepen we richting het hotel, maar laat het nou net zo zijn dat op de smalle brug waar we overheen moesten een clown stond. Ruud was het tot op dat moment continu gelukt om ver uit de buurt van clowns te blijven maar nu moest hij wel, hier was hij, op zijn zachtst uitgedrukt, niet zo blij mee. We kwamen bij een restaurant aan waar allemaal mensen een Roemeense dans aan het doen waren. Meike, Lotte en daarna ook Merel, Julia en Eline voelden zich geroepen om mee te doen. Hier hebben ze een tijdje heel leuk gedanst. In het hotel aangekomen gingen we weer Black Stories spelen met elkaar. Bij het zoeken naar de goede kamer had ik bij de verkeerde kamer aangebeld, aan de blik te zien waren ze er niet zo blij mee. Na gezellig spelletjes gespeeld te hebben gingen we slapen. Het was een zeer geslaagde dag en ik ben erg benieuwd naar morgen. Morgen gaan we met de ouderen weg.

Jullie hebben denk ik wel gemerkt dat er inmiddels al twee namen anders zijn. Naast dat Desirée eigenlijk Zorro heet, heet Bas voortaan Bos. Bas wordt zo door de kinderen genoemd, zelf is hij wel blij met deze naam aangezien hij nou een goede reden heeft om te zeggen dat hij 'The Boss' is.

Elvira

Thea van Daal

Hallo allemaal,
Zo te lezen maken jullie er iets moois van daar. Leuk dat jullie met de kinderen de spelletjes doen, die jullie vroeger zelf ook deden. Jullie hebben het gezellig met elkaar en doen goed werk daar. Jan nog proficiat. Nog heel veel plezier en succes daar.

jessica

Leuk om te lezen! Ben enorm trots op jullie!!

Monique Kolster

heerlijke verhalen lieve mensen, alleen wordt mijn jaloezie hier wel steeds erger van! Genieten jullie ook een beetje voor mij! Xxx moon