Were Di Roemenië i.s.m. Jacob's Well

Erger je niet, verbaas je

De Roemeniëreis werd beschreven als een reis die ervaringen met zich mee zou brengen. Nota bene de tweede dag hebben we hier al volop van kunnen genieten. We hebben geleerd dat 6x7 = 16, dat het meer van Loch Ness in Roemenië ligt, dat Desirée geboren is als Zorro, dat het meervoud van zweet zwieën (zweet knieën) isen dat het enige wat wij met zijn allen hebben seks is (aldus Eline).

Een deel van onze groep (Bas, Desirée, Jan en Ruud) begon de dag met een zanderige strandwandeling, waarna de meiden vervolgens rechtstreeks aan het ontbijt konden aansluiten. Het ontbijt werd verzorgd door Lil Desi, DJ Ruut, MC Bas en Niggah Johnny. Een teleurstelling ontstond toen er jelly-achtige klontjes in ons multifruitsap bleken te zitten. Onze eerste ontmoeting met Ellen en Marin vond plaats en zoals we van tevoren al hadden vernomen kwam de intrigerende zin van Marin vaak langs: "You'll remember me forever in your dreams".
We maakten een planning voor wat we de komende dag wilden gaan doen, aangezien dit onze acclimatiseer-dag zou zijn. We vertrokken in zuidelijke richting naar het centrum van Mamaia. Ondertussen liepen we nog een pierrrrr (met Lotte's overbekende 'r') op en maakten daar onze eerste prachtige groepsfoto. We liepen een tijdje door het centrum toen we zin kregen in een ijsgo (snap je, want een ijsje voor onderweg en dan to go en dan ijsgo hè ja leuk snap je?), maar dit liep niet zoals gepland (snap je, want we liepen helemaal niet tijdens het ijsje eten). De ijsverkoopsters hadden een IQ van een visstick waardoor zij ongeveer een kwartier bezig waren met het berekenen van de prijs van onze ijsjes. Dit werd naarmate de tijd vorderde lastiger aangezien de ijsjes langzamerhand opraakten. Volgens deze ijsverkoopsters met een zeer hoog IQ, was "six times seven = sixteen". Vervolgens liepen wij langs het prachtige meer van Loch Ness (volgens Merel) richting een winkelcentrum. Een aardig wilde tocht was het wel, zoals Zwotte Zwooter ons vertelde: "wier gooing rait troe die neetjur". We lunchten en kregen de tijd om even te winkelen, waar de meeste meiden uiteraard veel gebruik van maakten.
We namen de Maxi Taxi terug naar het hotel en genoten van onze namiddag op het strand. Lekker gezwommen, gefrisbeed en geluierd. We mochten van Ruud niet verder dan de boeien. Maar ja, dat "boeide" ons niet (Credits aan Merel).
We aten in het begeerde Grill House, waar Jan de enige was die DE brownie helemaal opkreeg. Hierna keerden we weder naar het hotel en hebben nog enkele uren dubbel gelegen om het spel Black Stories 4 (echt aan aanrader, te koop op https://m.bol.com/nl/p/black-stories-4/1004004013118382/). Hier kwamen o.a. tijdens de moeilijke raadsels een aantal grappige quotes voor, waaronder Desirée die geboren is als Zorro met vliegende armen en dat blijkbaar volgens Eline het enige wat we hier hebben seks is. Voor het thuisfront: geen zorgen, het zijn slechts door het spel uit hun verband gerukte citaten.

Daarbij kregen we vanochtend ook nog eens te horen dat Jan een 6.8 voor scheikunde gehaald heeft en daarmee officieel bevorderd is naar 6v, en we daarbij allemaal over zijn!

Helaas hebben we over dit stuk schrijven zo'n twee uur gedaan aangezien onze Lotte, die zeer vol was van chagrijnige invloeden, tussen ons in constant lag te zeuren dat we moesten stoppen met praten.

Kortom: Erger je niet, verbaas je!
Merel & Jan

Frank van Daal

Doe jullie best daar en heb ook veel plezier.
Ook nog eens allemaal over. Jullie zijn slimme kanjers.

Groet,

Frank

Petra van Vlerken

gefeliciteerd Jan met je voldoende voor scheikunde hard gewerkt man, verder heb met z'n allen veel plezier en doe je best

Rinie van den Boom

Nou Jan het is toch goed gekomen, proficiat. Nou ze kennen jullie daar volgens mij al....Mooie tijd daar en succes. groetjes uit Valkenswaard

Annemiek Mennen

Fijn dat we jullie via de blog kunnen volgen. Ik hoop dat het goede, mooie weken worden, met waardevolle ervaringen.

Carla van Heugten

Hallo allemaal.
Iedere dag volg ik jullie avonturen. Interessant om te lezen wat jullie allemaal doen en beleven.
Heel veel succes allemaal en maak vooral veel plezier met elkaar.

Groetjes,
Carla van Heugten uit Weert.