Were Di Roemenië i.s.m. Jacob's Well

Aankomst in Roemenië

Ja hoor! Vandaag was het zo ver na allemaal geldinzamelacties vertrokken we naar Roemenië! Om 9 uur bij Were Di om vervolgens naar Schiphol te rijden. Na wachten op, nee, niet de 'vaak te late Meike', moesten we even wachten op Bas, die hierdoor ook de eerste corvebeurt mag krijgen. Maar ook Bas kwam en na een praatje van de enige echte directeur Kees Streng hebben we afscheid genomen van de ouders, dit was voor sommige mama's erg moeilijk . Maar daar zaten we dan in de auto veel gezongen etc en om 10:30 uur kwamen we aan op Schiphol. Best wel spannend, want o, als iedereen maar onder die 23 kilo van bagage zat. Jan ging als eerst en ging netjes door met 22,9 kilo, maar uiteindelijk iedereen zijn koffer ingecheckt, zelfs Elvira na wat probleempjes. Oke, verder door de douane. De handbagage, iedereen ging netjes met de handen omhoog op de voetstappen staan en ook dit ging zonder problemen . Hierna nog even het paspoort laten zien en, jeej, wachten op onze vlucht naar Boekarest en dan waren we eindelijk in Roemenië. Om 13:30 vertrok het vliegtuig. Voor sommige de eerste keer vliegen maar ook Julia en Eline zijn veilig op de grond gekomen! Om precies te zijn, volgens Merel, kwamen we aan om 17:02 en stonden Daniel, Stefan en Carmen van het inloophuis op ons te wachten. Even iets te eten gekocht en hierna met alle meiden in de bus gegaan bij Daniel en Stefan. Wat de jongens tijdens de reis van vier uur van Boekarest naar Constanta hebben gedaan, weet ik niet. Maar de meiden hebben het gezwellig gehad! Gepicknickt aan de kant van de snelweg. En geleerd dat er in China niet wordt gelet op hoe je je eten opeet. Aangekomen in Constanta hebben we de spullen gedropt in het hotel! Hotel Paloma, waar we zijn verdeeld in drie kamers met bij mij op de kamer: Eline, Lotte en Merel. Lekker nog wat gedronken op een terrasje en langs de zee gewandeld, en ook het geld pinnen in leien was een heel gedoe, nadat Jan de geldautomaat meteen had leeggepind. Het was allemaal een 'echte' leuke dag en een fijne dag om te beginnen!

Ik kijk heel erg uit naar deze weken want het wordt helemaal top! Met erg veel zwachen en zweiten. Morgen een dagje door de stad Mamaia en hierna voor het eerst naar Casa Sami!

Lieve groetjes en kusjes van Meike, Heeelemaal vanuit Roemenië!

Carole

Goedemorgen

Heel veel succes de komende weken. Geniet van alles en ik blijf jullie verhalen volgen.

Groetjes Carole ( dochter van Ellen die jullie ongetwijfeld nog veel gaan tegenkomen daar)

Theo van Hoof

Een fijne en leerzame tijd met de kinderen en de staf van Casa Sami ! Kom veilig weer thuis !

Han de Jong

Veel succes & plezier in Roemenie allemaal !!